Közlekedési Képzési és Vizsgaközpont

Validációs Központ

A hazai validációs rendszer kiépítése szükséges lépés a rugalmas tanulási utak elősegítéséhez, az átképzés támogatásához, a megújuló munkaerőpiaci igényekre való gyors reagáláshoz. A validáció célja a nem formális és informális tanulás elismerése, azaz a hozott tudás érvényesítése. A KTI Validációs Központ végzi a közlekedési ágazathoz kapcsolódó tudás validálását.

Mit jelent a nem formális és informális módon szerzett tudás?

A „nem formális” mód azt jelenti, hogy Ön már részt vett valamilyen továbbképzésben (a munkahelyén, vagy saját érdeklődésből) és erről kapott is valamilyen tanúsítványt, igazolást, de ez a továbbképzés nem minősül államilag elismert képesítésnek, ugyanakkor az Ön tudását, képességeit gazdagíthatta ez a tanfolyam.

Az „informális tanulás” ennél sokkal kötetlenebb és sokszínűbb tanulási alkalmakat jelent. Hétköznapi tevékenységeink során is mindig tanulunk (pl. gyermeknevelést, idősgondozást, kertünkben növények termesztését, a ház körül állattenyésztést, de házépítési és felújítási ismereteket is szerezhetünk, amikor részt veszünk ilyen tevékenységekben). Számtalan alkalommal gazdagodik tudásunk, fejlődnek képességeink és kompetenciáink. Ezek azonban nem dokumentáltak és nem igazoltak, pedig adott képzésben, foglalkozásban akár felhasználhatók lennének.

Regisztráció

Jelentkezés a Validációs Központ méréseire

Regisztráció

Jelentkezés a Validációs Központ méréseire
Tovább

Dokumentumok

A KTI Validációs Központ alapdokumentumai

Dokumentumok

A KTI Validációs Központ alapdokumentumai
Tovább

Digitális tanúsítvány

A mérési eredményeket igazoló digitális kártya

Digitális Tanúsítvány

A mérési eredményeket igazoló digitális kártya
Tovább

Szakértői névjegyzék

A KTI Validációs Központjának szakértői névjegyzéke

Szakértői névjegyzék

Hamarosan...
Hamarosan

Szakértői pályázat

Jelentkezés szakértőnek

Online űrlap kitöltésével jelentkezhet a Validációs Központba szakértőnek.

Letölthető dokumentumok

Munkakörök leírása

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×